Založit webové stránky nebo eShop
aktualizováno: 21.09.2017 18:06:47 

MŠ Klegova 4 - odloučené pracoviště

Info pro rodiče

školní rok 2017/2018

 

 

 

Ve čtvrtek 21. září půjdeme s předškoláky

ze tříd ptáček a květinka v 9,30 sportovat na hřiště FC Vítkovice

Dejte dětem sportovní obuv a oblečení.

V případě deště bude akce odložena.

 

........................................................................................................................

VE ČTVRTEK 7. ZÁŘÍ SE KONÁ SCHŮZKA S RODIČI

VŠECH TŘÍD MŠ OD 15,30 VE TŘÍDĚ SLUNÍČKO

...........................................................................................................................................................................

PLAVÁNÍ

RODIČE PŘIHLÁŠENÝCH DĚTÍ DOSTANOU VE STŘEDU

LÍSTEK S ČÍSLEM ÚČTU A VARIABILNÍM SYMBOLEM K PLATBĚ KURZU PLAVÁNÍ.

PLATBA MUSÍ BÝT PROVEDENA DO PÁTKU 8.9. 2017

KDO NEMÁ ÚČET, ZAPLATÍ U HOSPODÁŘKY ŠKOLY PANÍ KLIMECKÉ NA MŠ ADAMUSOVA

 

..........................................................................................................................................

VE STŘEDU 21.ČERVNA  SE USKUTEČNÍ VE ŠKOLCE ODPOLEDNÍ

 "DESKOHRANÍ" S TATÍNKY, MAMINKAMI, SOUROZENCI A DALŠÍMI ZÁJEMCI :-)

ČAS KONÁNÍ  14,30 - 17 HODIN

 

MDD - ve čtvrtek 1. června budou od 15. hodin pro děti připravena  na školní zahradě stanoviště s úkoly, soutěžemi i odměnami.

Přijďte s námi oslavit svátek všech dětí.

 

V úterý 23. května se budou děti fotit na závěrečnou školní fotografii

 

 

Informace o povinném předškolním vzdělávání - rodiče.pdf

http://www.msmt.cz/file/40102/

 

22. ÚNORA proběhne ve školce dopoledne

MAŠKARNÍ KARNEVAL

.................................................................................................

LYŽAŘSKÝ KURZ

se uskuteční v termínu 13. - 17. února 2016

autobus bude od MŠ odjíždět v 7,30

Sraz rodičů s dětmi bude v 7,25 před MŠ

 

...............................................................

 

provoz v prosinci následující:

běžný provoz do 22.12.
od 23.12. - 30.12. provoz přerušen

 

 

      

Od října začínají ve školce "zájmové středy" cool 

Na všech třídách budou mít děti odpolední zájmové řízené činnosti do 15,30.

Alternativní řešení "kroužků" se uskutečníkaždý týden od těch nejmenších, až po předškoláky.

V každé třídě bude program "pasován" na konkrétní dětský kolektiv.

V některých termínech se budou moci zapojit i rodiče.

Pokud si potřebujete děti vyzvednout dříve, samozřejmě, že je to možné, ale pokud nemáte nic neodkladného

a chcete dopřát svým dětem dalšího - zájmového vzdělávání,

máte každý týden ve středu od října 2016 do května 2017 jedinečnou možnost toho využít. smiley

 

NOVĚ JE PRO RODIČE K DISPOZICI

„fb“ účet s názvem

ŠKOLA MATEŘSKÁ s profilovkou

budovy MŠ Klegova ( ještě se žlutou zídkou u plotu )

Kdo požádá o přátelství – bude přidán.

 

 

 

v úterý 4.října 2016 bude v MŠ od 7,30

do konce provozní doby odpojena elektrická energie

 

PLAVÁNÍ

nahlaste učitelkám na třídě neprodleně Váš zájem, přihlásit předškolní děti na plavecký výcvik.

Naplňujeme kurz do počtu 24 dětí.

Plavání bude probíhat ve Fryčovicích.

 

Zítra je poslední den – 15.9.,

kdy je možno přihlásit děti

na lyžařský kurz.

Doposud tak učinilo jen 10 rodičů a není jisté,

zda se kurz bude realizovat.

Kdo máte zájem, urychleně nahlaste jméno svého dítěte učitelkám na třídě.

…………………………………………………………………

22. září se uskuteční tradiční

ROZLOUČENÍ S LÉTEM,

tentokrát s vystoupením klaunů z Balónkova a opékáním buřtů akce začne od 15,30

V případě deště se nebude opékat a vystoupení se uskuteční

ve třídě květinka.

 

27. září půjdou předškoláci od 9,15 závodit na hřiště Vítkovic na ul. Provaznická, dejte dětem sportovní oblečení a obutí

 

Do čtvrtku 15. září do 10 hodin nahlaste nejpozději Váš zájem

o kurz lyžování na Bílé pro své děti.

 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10117034229-168-hodin/216452801100911/obsah/492333-deti-uplnku

 

http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/vztahy/vychova-deti/mazleni-deti-a-dospelych-fenomen-nedomazlenosti-a-jeho-nasledky

 

http://www.rozhlas.cz/pardubice/radioporadna/_zprava/tolerantni-vychova-nici-detem-hodnoty-jsou-nezvladatelne-zle-a-niceho-si-nevazi--1464809

 

https://www.nevychova.cz/webinar/w20160825-524/?utm_source=vesnice&utm_medium=email&utm_campaign=w20160825odkaz1

2016/2017

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2015/2016

http://www.rozhlas.cz/vysocina/tandem/_zprava/deti-s-volnou-vychovou-zazivaji-dva-nejhorsi-lidske-pocity-nejistotu-a-bezmoc--1497075

DEN DĚTÍ NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ

srdečně zveme všechny děti a rodiče

ve středu 1.6. od 15,15 hodin

na školní zahradu na soutěže a atrakce k MDD

 

http://slideslive.com/38895339/tri-bratri-v-triku-aneb-jak-to-vypada-kdyz-mame-na-vsechno-dost-casu

............................................................................................

v pátek 27. května se budou dopoledne fotit všechny děti na závěr školního roku

..................................................................................................

Od 7. března do 11. března budou jezdit přihlášené děti na lyžařský kurz na Bílou.

------------------------------------------------------------------------------

OD 22. do 26. února budou v ZŠ jarní prázdniny, v MŠ bude omezený provoz.

----------------------------

 

V pondělí 15. února bude ve školce dopoledne ve všech třídách

MAŠKARNÍ KARNEVAL

image

 

 

Od 4. února budou předškolní děti docházet na plavání do Plavecké školy na ZŠ A. Kučery.

Plavání bude trvat do 30. června každý čtvrtek.

http://www.zsakucery.cz/plavecka-skola/

------------------------

 

Koledy spolu s námi zazpívají členky Pěveckého sboru ostravských učitelek,

http://psou1.webnode.cz/

děti z Dětského sborového studia Ostrava Jih, 

http://www.sborovestudio.cz/

a děti z pěveckého sboru Lukášek ze ZŠ E. Lukášové.

Srdečně zveme všechny rodiče, i širokou veřejnost, aby si s námi přišli zazpívat vánoční koledy na školní zahradu mateřské školy.

devil

...........................................................................................................................................................................

 

Výstava dětských prací v K-Trio v měsíci listopadu 2015

 

   

............................................................................................................................................................................................

 

http://deti.mensa.cz/index.php?pg=udalosti&aid=821

Mensa NTC Learning – Kurz pro rodiče (Ostrava, 24. listopadu 2015)

Program NTC systém učení vychází z výzkumů v oblasti neurologie, medicíny a psychologie. Zejména skutečnost, že 75 % neuronových spojů - synapsí - vzniká do věku 7 let dítěte, podtrhuje důležitost systematické stimulace mozku v předškolním věku. Tento informativní kurz určený rodičům nabízí ucelenou sadu takovýchto stimulací od motorických cvičení přes práci s abstraktními symboly, jejich třídění a tvoření asociací, na což následně  navazují např. enigmatické hádanky zaměřené na rozvoj divergentního myšlení. Zmíněny budou rovněž časté rodičovské chyby, které neprospívají správnému rozvoji dítěte.

Ing. Hana Kalusová
24.11.2015, 16:00  —  24.11.2015, 19:00
500 Kč
Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity, 30. dubna 1404/22, 702 00 Ostrava (učebna A 106, hned naproti vstupním dveřím)

Všechny děti zapojené do tohoto programu mají šanci zvýšit svůj intelektový potenciál a tím i prostor pro budoucí úspěšné uplatnění.

Autor metody Ranko Rajović je lékař, zakladatel Mensy v několika zemích bývalé Jugoslávie, byl dlouholetým předsedou Mensy Srbsko, je členem komise Mensy International pro nadané děti, přednáší na šesti fakultách a je spolupracovníkem UNICEF. Program úspěšně rozšiřuje po mnoha zemích Evropy.

Délka kurzu: 3 hodiny

Související odkazy

 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/215411000101011/obsah/428254-rozvijeni-mysleni-deti-v-materskych-skolach

        

 

http://www.rozhlas.cz/dvojka/jejakaje/_zprava/stridava-pece-detem-skodi-stejne-jako-internet-a-za-jesle-pro-kojence-by-mel-byt-trest-rika-psycholozka-gregorova--1531096

 

 

 

 

 NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ proběhlo ve středu 23. září

ROZLOUČENÍ S LÉTEM¨

 

 

si děti i rodiče parádně užili. yes

 

Děkujeme všem za účast  i za kladná hodnocení J

.........................

 

2015 / 2016

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Třídní schůzky pro zájemce z řad rodičů

celé mateřské školy se budou konat

ve středu 9.9.2015 ve třídě KVĚTINKA od 16,00 hodin.

Informace o akcích v nadcházejícím školním roce sdělí

zástupkyně ředitelky školy Bc. Zdeňka Ševčíková.

Po ukončení si mohou ještě rodiče předškolních dětí

z KVĚTINKY a PTÁČKU probrat interní záležitosti

na schůzkách svých tříd.           

        Děkujeme rodičům, kteří se dostavili na třídní schůzku.

---------------------------------------------------------

 

 

Organizace školního roku 2015/2016  v základních školách    Č.j.: MSMT-13598/2014

 

Období školního vyučování ve školním roce 2015/2016 začne ve všech základních školách

v úterý 1. září 2015.

Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 28. ledna 2016.

Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno ve čtvrtek 30. června 2016.

Podzimní prázdniny připadnou na čtvrtek 29. října a pátek 30. října 2015

Vánoční prázdniny budou zahájeny ve středu 23. prosince 2015 a skončí v neděli  3. ledna 2016. 

Vyučování začne v pondělí 4. ledna 2016.

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 29. ledna 2016.

Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny pro Ostravu: 22. 2. - 28. 2. 2016

 

Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 24. března a pátek 25. března 2016.
Hlavní prázdniny budou trvat od pátku 1. července 2016 do středy 31. srpna 2016.
Období školního vyučování ve školním roce 2016/2017 začne ve čtvrtek 1. září 2016.

 

 

 

 

ČESKO ZPÍVÁ KOLEDY

a my s ním smiley

10.prosince 2014 od 16,30 před MŠ

Malá sborová zkouška ostravských předškoláků na akci Česko zpívá koledy.

http://www.denik.cz/galerie/sborova-zkouska-predskolaku-v-ostrave20141208.html?mm=5736330

 

.................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

http://www.maminka.cz/clanek/zahada-jmenem-syndrom-ruka-noha-usta-pozor-na-zamenu

 

Záhada jménem syndrom ruka-noha-ústa. Pozor na záměnu

Nejprve se ohlásí zvýšená teplota, bolesti v krku a břicha (zkrátka takové „nevinné“ nachlazení), jenže pak se objeví vyrážka a hned je jasné, že nepůjde o běžnou „rýmičku“.

 


....................................................................................................

 

 

ŠKOLA V PŘÍRODĚ se na jaře 2015 NEUSKUTEČNÍ !!! přihlášeno méně než 10 dětí

......................................................................................................................................................

 

JAK SE PREZENTUJEME NA VEŘEJNOSTI smiley

VÝSTAVA 10 PANELŮ V K - TRIO

v chodbě k dětské KNIHOVNĚ

 

...........................................................

 

smileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyessmileyyes

 

Srdečně zveme všechny rodinné příslušníky na tvořivé odpoledne v MŠ

ve středu 12.11.2014 od 15 hodin J

 

PROGRAM BUDE PROBÍHAT VE VŠECH TŘÍDÁCH, DO VŠECH BUDE VOLNÝ VSTUP A ČINNOSTI SI VE VŠECH TŘÍDÁCH MŮŽETE VYZKOUŠET …… viz. rozpis ve vitríně a v šatnách tříd

 

„KDO JE PŘIPRAVEN, NENÍ PŘEKVAPEN“…

NAVŠTIVTE PROTO webové stránky:

http://www.ekologicke-produkty.cz/

J J  J J  J J  J J  J J  J J  J J  J J  J J

Zájemci o besedu DENTÁLNÍ HYGIENY vypište u uč. ve třídě „souhlas“ a zvolte si hodinu přednášky.

 

 

VYBÍRÁME 40,-Kč na balíčky k MIKULÁŠI – kdo máte zájem, dejte co nejdříve pí. učitelkám ve třídě

............................................................

Všichni si užijte příjemné podzimní počasí říjnového mimořádného prázdninového volna a nezapoměňte na zítřejší večerní akci školy

LAMPIÓNOVÝ PRŮVOD a SOUTĚŽ

O NEJPOVEDENĚJŠÍ VÝROBEK - LAMPIÓN 

image

VZHLEDEM KE ZMĚNĚ ČASU, JIŽ REALIZOVANÉ,

POSPOUVÁME ČAS ZAČÁTKU AKCE JIŽ NA 16,30, TEDY O HODINU DŘÍVE

OD 16,30 DO 16,45 - VÝSTAVA VYROBENÝCH LAMPIÓNŮ

OD 16,45 DO 17,00 - HODNOCENÍ "POVEDENOSTI"

17,00 - 17,30 - PRŮVOD KOLEM MŠ

U MŠ VYHODNOCENÍ A PŘEDÁNÍ CEN VÝHERCŮM

DROBNOU ODMĚNU DOSTANOU I NEUMÍSTĚNÉ LAMPIÓNY, ODMĚNA ZA VLASTNORUČNÍ VÝROBEK ( SNAHA, AKTIVITA S RODIČEM )

...........................................................................................................................................

 

Zájem o lyžování nahlaste na třídách do pátku - 3. 10. 2014

 

smileysmileysmiley

PŘEDBĚŽNÉ ZJIŠŤOVÁNÍ ZÁJMU O REALIZACI

ŠKOLY V PŘÍRODĚ na jaře 2015

 

V TOMTO ŠKOLNÍM ROCE

CHODÍ PŘEDŠKOLNÍ DĚTI

DO TŘÍD KVĚTINKA A PTÁČEK

V těchto třídách proto předběžně zjišťujeme zájem rodičů předškoláků o „školu v přírodě.“ J

Podle počtu zájemců, kteří chtějí přihlásit své předškolní dítě na 5 dní do ŠVpř,

za cenu přibližně 2200, budeme zajišťovat odpovídající rekreační zařízení, určené ke konání těchto pobytů.

Pokud své dítě nahlásíte pí. uč na třídě, je tento Váš zájem ZÁVAZNÝ, protože podle počtu přihlášených dětí se bude vybírat rekreační zařízení a vypočítávat cena.

V PŘÍPADĚ MALÉHO ZÁJMU ZE STRANY RODIČŮ SE ŠKOLA V PŘÍRODĚ

REALIZOVAT NEBUDE

Termín přihlášení do 17. října 2014

...........................................................................................................................................................

Děkujeme všem rodičům, kteří se zúčastnili, smiley

 čímž ocenili práci üčitelek, které se nad rámec svých povinností věnovaly přípravě a organizaci odpolední akce.

 

tradiční akci na školní zahradě

ROZLOUČENÍ S LÉTEM

yes   letos v netradičním pojetí     yes

soutěže budou nahrazeny vystoupením  cheeky klaunů z Balounkova  cheeky

image

viz. http://www.klaunizbalonkova.cz/

image

 

image

OHÝNEK BUDE!!! yes

Vy, kteří máte tyčky na opékání buřtů můžete přijít vybaveni vlastím " náčiním" angel

.......................................................................................................................................................................

V letošním školním roce je bazén v ZŠ v rekonstrukci, proto plavání děti v rámci mateřské školy mít nebudou.

Můžete využít tuto nabídku - plavání rodičů s dětmi v Ostravě Porubě.

V případě zájmu kontaktujte tel. číslo nebo email z plakátu.

 

 

Co děti potřebují při nástupu do školky :

 

*              vhodné oblečení a obutí  do třídy ( papuče s pevnou patou bez zapínání )

*              vhodné oblečení a obutí na pobyt venku

*              pyžamo s poutkem na obou dílech

*              tekuté mýdlo , hřebínek

*              vlhčené toaletní ubrousky , toaletní papír

*              balení papírových kapesníků

*              náhradní spodní prádlo

*              kopii průkazu zdravotní pojišťovny

 

Všechny části oděvu i obuv označte  příjmením !!!

Oblečení na  pobyt venku a náhradní spodní prádlo dejte do tašky v šatně.

 

...............................................................................................................................................     

 

 Příchod do mateřské školy je ve školním řádu stanoven ráno od 6 do 8,30

 

By--------------------------------------------------------------------------------------

OMLOUVÁNÍ DĚTÍ

Zástupce dítěte je povinen oznámit předem známou nepřítomnost osobně učitelce na třídě nebo telefonicky do školní jídelny, tel: 596 787 635 , 773 606 231           

Není-li nepřítomnost předem známa, omluví dítě neprodleně.

Odhlášení stravy je z provozních důvodů nutné nahlásit nejpozději do 12 hodin předchozího dne.                                                            

První den neplánované nepřítomnosti dítěte ( s vyjímkou pondělí ) se považuje za pobyt v MŠ.

 

 

 

..................................................................................................................................................................................................................................

školní rok 2013/2014

 

Informace o škole v přírodě

místo konání penzion Jízdárna Morávka

http://ubytovani.beskydy.cz/content/galerie_alone.aspx?zoomimg=14320&slideimg=-1&clanekid=7991

termín : 26.5. - 31.5. 2014

........................................................................................

V měsíci březnu navštívily děti ze tříd ptáček, květinka a hříbek lesní školu v Bělském lese

http://www.ostravskelesy.cz/lesni-skola.html

image

Lesní pedagogika:

Smyslem lesní pedagogiky je přiblížit a seznámit veřejnost s lesním prostředím a s úkoly lesního hospodářství. Cílem je pomocí smyslů prohloubení zájmu veřejnosti o les, zlepšení vztahu člověka k lesu, podpora rozvoje pozitivního vztahu k lesnímu hospodářství a podpora smysluplného zacházení s přírodou. 

Základním mottem lesní pedagogiky je: „O lese se učit v lese“. 

Děti strávily dopoledne v lesoparku - zábavnou a prožitkovou metodou se seznamovaly s životem v lese

.............................................................................................................

Dne 27.2. využili rodiče pro děti z naší MŠ

JÍZDY NA PONÍCÍCH

 

..................................................................................................................................................................

Události v regionec

Hlavní rodiče mají možnost přihlásit své děti na týdenní zimní pobyt své předškolní děti i se školními sourozenci do 10 let, případně i s prarodičemregionální zpravodajská relace České televize  6,39. minuta reportáž z MŠ klegova

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/413231100031113-udalosti-v-regionech/

 

 UDÁLOSTECH Z REGIONU 

.................................................

LYŽAŘSKÝ KURZ

 byl zrušen z důvodu teplého počasí

...................................................

 

Organizace školního roku 2013/2014
v základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích

Č.j. MSMT/16304/2012-20
Dne 27. dubna 2012

Období školního vyučování ve školním roce 2013/2014 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích v pondělí 2. září 2013. Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 30. ledna 2014. Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 27. června 2014.

Podzimní prázdniny připadnou na úterý 29. října a středu 30. října 2013.
Vánoční prázdniny budou zahájeny v sobotu 21. prosince 2013 a skončí v neděli 5. ledna 2014.Vyučování začne v pondělí 6. ledna 2014.
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 31. ledna 2014.

Jarní prázdniny
 Ostrava – město  10. 2. - 16. 2. 2014

 

ORGANIZACE   PROVOZU

MŠ KLEGOVA

 

PROVOZNÍ DOBA VE ŠKOLNÍM ROCE 2013/2014

6,00 – 16,30

 

 

DĚTI ZE VŠECH TŘÍD SE BUDOU SCHÁZET

ROZCHÁZET ZE TŘÍDY KVĚTINKA

 

 

PROVOZ NA TŘÍDÁCH

 

 

              SLUNÍČKO               7,00 – 15,00

 

              HŘÍBEK                   7,00 – 15,30

 

              MOTÝLEK               7,00 – 15,00

 

              KVĚTINKA             6,00 – 16,30

 

              PTÁČEK                   7,00 – 15,30

 

 

DĚTI SE RÁNO SCHÁZEJÍ  DO 8,15 hodin.

 

PO OBĚDĚ SE ROZCHÁZEJÍ OD 12,30 DO 13,00 hodin.

 

ODPOLEDNE SE ROZCHÁZEJÍ OD 14,30 hodin.

 

 

POBYT VENKU V MATEŘSKÉ ŠKOLE

 

Pro děti předškolního věku je denní doba pobytu venku

zpravidla 2 hodiny.

V zimním i letním období lze dobu pobytu venku upravit s ohledem na venkovní teploty. Pobyt venku může být dále zkrácen nebo zcela vynechán pouze při mimořádně nepříznivých klimatických podmínkách a při vzniku nebo možnosti vzniku smogové situace.

 

Hodnotu smogu sledujeme denně na těchto internetových stránkách :

 Informace o kvalitě ovzduší v ČR

Informace o úrovni znečištění ovzduší ve smyslu zákona o ochraně ovzduší

Aktuální přehled dat z automatizovaných stanic

 

 

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html

 

 

 

    1     

velmi dobrá

0 - 25

0 - 25

0 - 1000

0 - 33

0 - 20

     2     

dobrá

> 25 - 50

> 25 - 50

> 1000 - 2000

> 33 - 65

> 20 - 40

     3     

uspokojivá

> 50 - 120

> 50 - 100

> 2000 - 4000

> 65 - 120

> 40 - 70

     4     

vyhovující

> 120 - 350

> 100 - 200

> 4000 - 10000

> 120 - 180

> 70 - 90

     5     

špatná

> 350 - 500

> 200 - 400

> 10000 - 30000

> 180 - 240

> 90 - 180

     6     

velmi špatná

> 500

> 400

> 30000

> 240

> 180

 

Údaje zjišťujeme v době od 10 hodin a podle aktualizovaných dat přizpůsobujeme činnosti dětí.

V případě pátého a šestého stupně děti mají v MŠ zajištěn náhradní program.

 

 

 

                                                                                         Desatero pro rodiče dětí předškolního věku 

Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku (dále Desatero pro rodiče) je určen rodičům dětí, kteří se zajímají o vzdělávání svého dítěte a vítají přehled základních dovedností, které má dítě mít před vstupem do základní školy.

http://www.msmt.cz/file/21828

DESATERO PRO RODIČE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU

 

 

                       

V rámci příprav materiálu Konkretizované očekávané výstupy RVP PV vzešel, na základě četných dotazů rodičů, také návrh materiálu popisující základní požadavky pro děti předškolního věku, který by mohli využít rodiče.

Vstup do první třídy základní školy představuje pro dítě velkou životní změnu. Mění se role dítěte, prostředí, dospělí i vrstevníci, denní program, náplň činnosti, nároky i požadavky. Aby dítě mohlo zvládnout tuto náročnou situaci bez vážnějších problémů, mělo by být nejen dostatečně vývojové a sociálně zralé, ale také dobře připravené.

Materiál nabízí rodičům dětí předškolního věku základní informace toho, co by mělo jejich dítě zvládnout před vstupem do základní školy. Jsou zde zachyceny jak výchovné, tak vzdělávací předpoklady. Je třeba mít ale na zřeteli, že zrání dítěte je nerovnoměrné, že každé dítě nemusí všech parametrů dosáhnout, ale může se k nim přiblížit.

Přehled základních dovedností propojuje a sjednocuje cíle rodiny a školy. Proto je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy, která se podílí na vzdělávání dítěte.

 

 

 

1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:                                        

  • pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně)
  • svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
  • je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, požívá ubrousek)
  • zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce, použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
  • zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví další pomůcky, srovná hračky)
  • postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 

2.  Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • zvládá odloučení od rodičů
  • vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
  • projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
  • ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
  • je si vědomé zodpovědnosti za své chování
  • dodržuje dohodnutá pravidla

 

 

3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
  • mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
  • mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
  • rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
  • má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
  • pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
  • používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
  • spolupracuje ve skupině

 

4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

-         je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)

-         zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.)

-         tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím

-         vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)

-         umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)

-         rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat)

-         řadí zpravidla prvky zleva doprava

-         používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák)

 

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:                   

·         rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky

·         složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů

·         rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)

·         rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)

·         sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)

·         najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily

·         rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)

·         postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)

·         reaguje správně na světelné a akustické signály

 

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
  • orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
  • porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
  • rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
  • rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
  • třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
  • přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
  • chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
  • rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký)

 

7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
  • „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
  • záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
  • pamatuje si říkadla, básničky, písničky
  • přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
  • postupuje podle pokynů
  • pracuje samostatně

 

8.  Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
  • navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
  • nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
  • je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
  • zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
  • vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor
  • ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
  • k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
  • je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

 

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení
  • zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
  • je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí 
  • svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne
  • zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
  • zná celou řadu písní, básní a říkadel
  • zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
  • vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
  • hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli

 

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

-         vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)

-         zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat, dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)

-         ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat

-         má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)

-         přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné

-         má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)

-         chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře), uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné, neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)

-         zná faktory poškozující zdraví (kouření)

-         uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí

 

  

 

 

POVINNOST ŠKOLNÍ DOCHÁZKY

A ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

HLAVA I

POVINNOST ŠKOLNÍ DOCHÁZKY

§ 36

Plnění povinnosti školní docházky

 

 (3) Povinná školní docházka začíná počátkem

školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne

šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad;

dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od

počátku školního roku do konce roku kalendářního,

může být přijato k plnění povinné školní docházky již

v tomto školním roce, je-li tělesně i duševně přiměřeně

vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce.

 

(4) Zákonný zástupce je povinen přihlásit dítě

k zápisu k povinné školní docházce, a to v době od

15. ledna do 15. února kalendářního roku, v němž

dítě zahájit povinnou školní docházku.

 

§ 37

Odklad povinné školní docházky

(1) Není-li dítě po dovršení šestého roku věku

tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li

o to písemně zákonný zástupce dítěte, odloží ředitel

školy začátek povinné školní docházky o jeden školní

rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením

příslušného školského poradenského zařízení

a odborného lékaře. Začátek povinné školní docházky

lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž

dítě dovrší osmý rok věku.

 

 

 

 Co děti potřebují při nástupu do školky :

 

*              vhodné oblečení a obutí  do třídy

*              vhodné oblečení a obutí na pobyt venku

*              pyžamo s poutkem na obou dílech

*              tekuté mýdlo , hřebínek

*              vlhčené toaletní ubrousky , toaletní papír

*              balení papírových kapesníků

*              náhradní spodní prádlo

*              kopii průkazu zdravotní pojišťovny

 

Všechny části oděvu i obuv označte  příjmením .

Oblečení na  pobyt venku a náhradní spodní prádlo dejte do tašky v šatně.

 

...............................................................................................................................................    

 

 

 

 Příchod do mateřské školy je ve školním řádu stanoven ráno od 6 do 8,15

Tuto dobu budeme dodržovat -  od 8,15 bude budova uzamčena.

Byli jsme pozorněni policií, že na mateřských školách v našem obvodu se pohybují cizí osoby s úmyslem krást. V zájmu Vás – rodičů budeme tímto možnému riziku předcházet,

prosíme i Vás, aby jste upozornili zaměstnance, pokud se v MŠ objeví neznámá osoba.

        Z důvodu zajištění bezpečnosti dětí ve třídě není možné, aby učitelka třídu opouštěla  

a odemykala dveře pozdním příchozím!

--------------------------------------------------------------------------------------

OMLOUVÁNÍ DĚTÍ

Zástupce dítěte je povinen oznámit předem známou nepřítomnost osobně učitelce na třídě nebo telefonicky do školní jídelny, tel: 596 787 635            596 787 635      

Není-li nepřítomnost předem známa, omluví dítě neprodleně.

Odhlášení stravy je z provozních důvodů nutné nahlásit nejpozději do 12 hodin předchozího dne.                                                            

První den neplánované nepřítomnosti dítěte se považuje za pobyt v MŠ.

 

UPOZORNĚNÍ PRO RODIČE

         BYLI JSME NUCENI POŽÁDAT O POMOC MĚSTSKOU POLICII PŘI ŘEŠENÍ PARKOVÁNÍ                     PŘED BRÁNOU MATEŘSKÉ ŠKOLY Z DŮVODU ZÁSOBOVÁNÍ ŠKOLNÍ JÍDELNY.

 TENTO PROSTOR SLOUŽÍ JAKO VJEZD DO BRÁNY. POLICIE VŠAK NEMŮŽE DĚLAT VYJÍMKY A POKUD CHCEME ZAJISTIT DODÁVKU POTRAVIN DO MŠ, MUSÍME TENTO ZÁKAZ PARKOVÁNÍ DODRŽOVAT VŠICHNI.

NEPARKUJTE PROTO SVÁ VOZIDLA PŘED BRÁNOU MATEŘSKÉ ŠKOLY.

 

 

 

 

TOPlist